V največji banki gotovinsko poslovanje le še nekaj ur na dan. Kako je drugod?

V NLB so se februarja odločili za poskusno spremembo urnikov gotovinskega poslovanja, ki je zdaj obveljala v skoraj polovici njihovih poslovalnic. Ali tudi druge banke razmišljajo o spremembah?
Na nas se je obrnil bralec, ki je želel na banki dvigniti večjo količino denarja. Ko je preverjal delovni čas ene izmed poslovalnic NLB, ga je presenetilo obvestilo o spremembi urnika gotovinskega poslovanja.
“Gotovinsko poslovanje v poslovalnici posluje v omejenem obsegu. V ponedeljek, torek, četrtek in petek blagajna deluje od 9. do 13. ure ter v sredo od 14. do 18. ure,” je pisalo v obvestilu. Preveril je še nekaj drugih poslovalnic in opazil, da se to obvestilo pojavlja tudi drugje.
Na NLB smo se obrnili z vprašanji, v katerih poslovalnicah so to spremembo urnika uvedli in zakaj so se za to odločili. Zanimalo nas je tudi, kakšen je odziv strank. Bralec, ki nas je opozoril na spremembo, je namreč izpostavil, da bi moral za obisk banke v ta namen “praktično vzeti dopust”.
Kot so pojasnili na NLB, so to odločitev sprejeli zaradi sprememb v uporabniških navadah njihovih strank, ki vse pogosteje uporabljajo digitalne načine poslovanja z banko. “Danes več kot 65 odstotkov naših strank v Sloveniji aktivno uporablja mobilno banko, zato klasičnih poslovalnic niti ne obiskujejo več. V populaciji med 18. in 50. letom starosti več kot 80 odstotkov strank vstopi v digitalno banko Klik skoraj vsak dan, tako da so veliko pogosteje v stiku z banko, kot so bile stranke pred leti,” so navedli.

Spremembo urnika delovanja gotovinskih blagajn so uvedli februarja, in sicer poskusno v 20 izbranih poslovalnicah. Trenutno prilagojen delovni čas velja v približno polovici vseh poslovalnic NLB, so še dodali.
Po besedah banke so stranke prilagojen delovni čas gotovinskih blagajn sprejele z razumevanjem. “V bližini poslovalnic je tudi bankomat, zato ocenjujemo, da je strankam tako še naprej omogočen tudi dostop do gotovinskega poslovanja. Če pa kdo ni vešč uporabe bankomata, so naši uslužbenci v poslovalnici seveda na voljo za pomoč,” so še izpostavili.

Kaj pa druge banke?
Z vprašanjem, ali so podobne spremembe sprejeli tudi oni oziroma ali jih načrtujejo, smo se obrnili še na druge banke, prisotne v Sloveniji.
V Addiko banki skrajšanja urnikov gotovinskega poslovanja oziroma njegove popolne ukinitve ne načrtujejo. “Strankam sicer ponujamo sodobne digitalne rešitve za vsakodnevno bančno poslovanje, pri tem pa upoštevamo potrebe vseh segmentov strank, tudi tistih, ki še vedno uporabljajo gotovino,” so zapisali. Tudi oni sicer opažajo, da se vedno več strank odloča za digitalne oblike poslovanja, a kljub temu načrtujejo ohranjanje osnovnih bančnih storitev, so še dodali.

Tudi v Gorenjski banki urnikov ne bodo spreminjali, saj ugotavljajo, da je potreba po gotovinskem poslovanju še vedno prisotna.
“Zlasti starejši to obliko plačilnih storitev pogosto uporabljajo kot primarno. Zavedamo se pomena dostopnosti gotovinskih storitev, skladno s tem pa vse naše poslovalnice omogočajo gotovinsko poslovanje v celotnem okviru poslovnega časa. Strankam je na voljo storitev, ki vključuje sprejem in izplačilo bankovcev ter kovancev, s čimer zagotavljamo nemoten dostop do gotovine in podporo pri vsakodnevnem finančnem poslovanju. Veliko pozornost namenjamo tudi varnosti in izobraževanju zaposlenih, ki v poslovalnicah ravnajo z gotovino,” so še dodali na Gorenjski banki in izpostavili, da obenem vlagajo v “razvoj sodobnih in varnih digitalnih rešitev”.
V Delavski hranilnici so odgovorili kratko in jedrnato: bistvenih sprememb na področju gotovinskega poslovanja ne načrtujejo. Prav tako ne v Deželni banki Slovenije. “Čeprav vse več naših strank uporablja digitalne kanale, kar je del splošnega trenda digitalizacije v bančnem sektorju, velik poudarek še naprej namenjamo osebnemu stiku,” so dodali.
Tudi v UniCredit Banki Slovenije spremembe urnika gotovinskega poslovanja niso v načrtu, ta možnost pa obstaja v vseh njihovih poslovalnicah. Večina njihovih strank sicer za vsakodnevne bančne storitve uporablja spletno in mobilno banko, dodajajo.

V banki Sparkasse je delovni čas gotovinskega poslovanja usklajen z delovnim časom njihovih poslovalnic. Izjema je le poslovalnica na Rudniku, ki je v osnovi negotovinska. “V tem trenutku o omejitvah delovnega časa za gotovinsko poslovanje ne razmišljamo. Sicer pa glede navad naših strank opažamo, da se število takih, ki poslujejo digitalno, dviguje iz leta v leto, saj število transakcij gotovinskega poslovanja pada,” izpostavljajo tudi oni.
Medtem so v OTP banki poslovanje z gotovino junija ukinili le v ljubljanski poslovalnici Vič I. “Pred poslovalnico je za naše stranke še vedno na razpolago večfunkcijski bankomat,” so zapisali in dodali, da so “poslovno mrežo optimizirali”.
